Kahviloissa on usein tarjolla suolaisia ja makeita vitriinituotteita. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi leivät, leivokset, pullat, pasteijat, paninit ja piirakat. Vitriinituotteiden menekkiin voi vaikuttaa huomioimalla esimerkiksi ajankohdan, trendit ja myös vitriinin ulkonäkö vaikuttaa suuresti.
Ajankohta:
Ajankohdalla voidaan tarkoittaa vaikkapa vuodenaikaa, jolloin tietyt tuotteet myyvät tavallista enemmän. Jouluna menee varmasti paljon piparkakkuja ja joulutorttuja, kesällä taas kevyempiä ja raikkaampia tuotteita. Myös erilaiset juhlapäivät lisäävät tiettyjen tuotteiden myyntiä. Vappuna on viisasta tarjota munkkeja ja laskiaisena laskiaispullia. Tietysti on olemassa myös kestosuosikkeja, kuten voisilmäpullat, jotka myyvät aina.
Trendit:
Myytävien tuotteiden osalta lähes jatkuvasti on päällä tietty trendi-ilmiö ja tuotteita tulee jatkuvasti lisää markkinoille. Paninien tulo kahviloihin on varmasti yksi suurimmista ja suosituimmista kahvilatrendeistä lähivuosina. Alkuun niitä löytyi vain tietyistä paikoista, mutta nykyään niitä saa kahviloiden lisäksi esimerkiksi huoltoasemilta. Muutenkin tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että paninit, toastit ja muut suuremmat suolaiset tuotteet ovat suosiossa. Käyväthän ne esimerkiksi kevyestä lounaasta.
Ulkonäkö:
Myyntiin vaikuttaa myös vitriinin ulkonäkö. Tuotteiden siisteys, asettelu, värit ja runsaus saavat ne näyttämään asiakkaan silmissä houkuttelevammilta. Myös selkeät tiedot siitä, mitä missäkin on ja kuinka paljon maksaa, ovat asiakkaan valinnan kannalta tärkeitä. Pienillä teoilla vitriinin saa näyttämään täysin erilaiselta. Värien kanssa leikkiminen ja siistit asettelut näyttävät silmään aina hyvältä.
Hei Marianna, mukava kuulla sinusta ja hyvä, että olet päässyt alkuun blogin kirjoittamisessa. Jään odottelemaan lisää mielenkiintoista tekstiä ja ottamiasi kuvia.
VastaaPoista